پیشنهاد همسر پروفسور فرای برای دفن وی در نارنجستان شیراز به دلیل اعتراض نمایندگان اصفهان

در پی اعتراضات و تهدیدهای نمایندگان اصفهان، به احتمال خاکسپاری پرفسور ریچارد فرای در این شهر مطابق وصیت او، همسر ریچارد فرای گفته است که دفن این ایران‌شناس نامی در نارنجستان شیراز هم خوب است اما با این حال تاکید کرده که اگر تا چند روز آینده این اتفاق نیفتد وی را در دوشنبه به خاک می‌سپارند.

به گزارش ایسنا، یازده روز است که جنازه‌ی فرای در سردخانه‌ای در ایالت ماساچوست آمریکا نگهداری می‌شود. او که در پای امضای خود همیشه از ترکیب «ایران‌دوست» استفاده می‌کرد، وصیت کرده بود که کنار زاینده‌رود اصفهان دفن شود. آیت‌الله سیدمصطفی محقق داماد، چهره‌ی مطرح فرهنگی کشورمان، از جایگاه ریاست بنیاد موقوفات مرحوم دکتر محمود افشار به روزنامه‌ی «شرق» گفته است که نظر نهایی رییس‌جمهوری روز سه‌شنبه اعلام می‌شود.

عدن نبی همسر ایرانی و آشوری فرای گفت که تمام تلاش وی عمل به وصیت آن مرحوم بوده است. او در عین حال گفت: «دکتر ریچارد فرای یا در اصفهان کنار پوپ یا در نارنجستان شیراز مدفون شود خوب است.»

به علاوه، آن‌طور که سایت «قانون» کسب اطلاع کرده است، خانم نبی به‌زودی نوه‌دار می‌شود. پسر او که به گفته‌ی مرحوم فرای دیگر قطب فرهنگی شرق، یعنی چین را مرکز تحقیق و علاقه‌ی خود قرار داده است، در پکن، انتظار پدر شدن را می‌کشد. او تا 15 روز دیگر به این آرزو خواهد رسید و مادربزرگ بچه می‌خواهد در آن زمان نزد خانواده نورسیده باشد و به عروس و نوه‌اش برسد. او از این بابت نگران این است که در صورت حل مسأله روند صدور ویزا برایش طول بکشد.

امیدها به گشایش در پرونده‌ی دفن ریچارد فرای در ایران همچنان وجود دارد و پیشنهاد خانم عدن نبی نیز راهکاری است که روند تصمیم‌گیری مقامات ایرانی و قدرت چانه‌زنی رییس‌جمهوری را بالا می‌برد. با این حال، او گفت که ریچارد دوست داشته در افغانستان هم به خاک سپرده شود، اما اگر ایران موافقت نکند، او در شهر دوشنبه به خاک سپرده خواهد شد. 

دربارهٔ seyedezatollahrashmi

فعال سیاسی بر علیه جمهوری اسلامی خونخوار

Posted on آوریل 15, 2014, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. بیان دیدگاه.

بیان دیدگاه