سکینه محمدی آشتیانی در مرخصی به‌سر می‌برد

خبر / رادیو کوچه

یک مقام قضایی جمهوری اسلامی روز چهارشنبه، 13 ژوئیه، اظهار داشت سکینه محمدی‌آشتیانی، زنی که حکم سنگ‌سارش در پی اعتراضات گسترده بین‌المللی متوقف شده، به تازگی از زندان به مرخصی رفته است.

به گزارش ایرنا، مالک اژدر شریفی، رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی، اعلام کرد که خانم محمدی آشتیانی اخیرن برای شرکت در مراسم ختم مادرش مرخصی رفت.            

سکینه محمدی آشتیانی در سال ۲۰۰۶ به اتهام مشارکت در قتل همسرش و ارتکاب «زنای محصنه» در تبریز محاکمه و به سنگ‌سار محکوم شد.

مالک اژدر شریفی گفته است: «به رغم انتشار برخی اخبار کذب در رسانه‌های خارجی، متهمه فوق در صحت و سلامتی کامل و بدون هیچ مشکلی از نظر جسمی در زندان است و هم‌چون سایر زندانیان از حق و حقوق خود به طور کامل برخوردار است.»

محمد مصطفایی که در گذشته وکالت خانم آشتیانی را برعهده داشته ابراز خوش‌بینی کرد که حکم سنگ‌سار یا اعدام سکینه محمدی آشتیانی اجرا نشود.

آقای مصطفایی گفت که مرخصی دادن به پرونده‌هایی از این قبیل رویه دادگستری نیست، «مگر آن‌که خطر احتمالی سنگ‌سار یا اعدام از بیخ گوش متهم گذاشته باشد.»

این در حالی‌ست که رییس کل دادگستری آذربایجان شرقی گفته که این پرونده روال عادی خود را طی می‌کند و تغییری در آن ایجاد نشده است. وی در تیرماه گذشته خبر توقف حکم سنگ‌سار خانم محمدی آشتیانی به دستور رییس قوه قضاییه جمهوری اسلامی را تایید کرده بود

دربارهٔ seyedezatollahrashmi

فعال سیاسی بر علیه جمهوری اسلامی خونخوار

Posted on ژوئیه 14, 2011, in Uncategorized. Bookmark the permalink. بیان دیدگاه.

بیان دیدگاه