شرط رژیم اسد برای خلع سلاح شیمیایی سوریه

Assad-armes-chimiques

رئیس‌جمهوری سوریه ضمن اشاره به اینکه خلع‌سلاح شیمیایی منوط به قطع حمایت آمریکا از تروریست‌ها است، تأکید کرد: هر حمله‌ای علیه سوریه منطقه را درگیر جنگی ویرانگر خواهد کرد.

بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با شبکه «روسیه24» به تبیین و تشریح دلایل پذیرش طرح روسیه در خصوص سلاح‌های شیمیایی سوریه پرداخت و به سؤالات خبرنگار این شبکه در این ارتباط پاسخ داد.

رئیس جمهوری سوریه یکی از مهمترین دلایلی که سوریه را به پذیرش نظارت بین المللی بر سلاح‌های شیمیایی سوق داد، ارائه این طرح از سوی روسیه دانست و تأکید کرد که اگر کشور دیگری چنین طرحی را ارائه می‌داد، بدون تردید دمشق این طرح را رد می‌کرد.

بشار اسد وجود هرگونه ارتباط بین پذیرش این طرح با تهدیدات آمریکا علیه سوریه را رد و تأکید کرد که تعامل سوریه با این قضیه از تلاش جدی این کشور برای دوری از هرگونه جنگ چه برای سوریه به‌طور خاص و چه برای تمام کشورهای منطقه به‌طور عام نشأت می‌گیرد، اگرچه در این میان برخی از هواداران گزینه جنگ علیه سوریه در آمریکا خواهان به آتش کشیدن منطقه هستند.

رئیس جمهوری سوریه در ادامه گفت که در اولین گام برای اجرای این طرح آمریکا باید از سیاست‌های خصمانه خود علیه سوریه دست بردارد و هنگامی‌که نظام سوریه مشاهده کند آمریکا اقداماتی در راه برقراری ثبات و استقرار و توقف تهدیدات و ارسال سلاح برای گروه‌های تروریستی انجام داده، می‌توان مراحل نهایی این طرح را به اجرا گذاشت.

دربارهٔ seyedezatollahrashmi

فعال سیاسی بر علیه جمهوری اسلامی خونخوار

Posted on سپتامبر 15, 2013, in انقلاب سوریه and tagged . Bookmark the permalink. بیان دیدگاه.

بیان دیدگاه