هشدار سپاه به روحانی : در برابر ژست‌های دیپلماتیک کاخ سفید هوشمندانه عمل کنید

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با انتشار بیانیه‌ای گفته که ظرفیت‌های تعاملی خود را در اختیار دولت حسن روحانی قرار می‌دهد.

به گزارش بی بی سی، سپاه پاسداران گفته که از هر اقدامی که با سیاست‌های موردنظر آیت‌الله علی خامنه‌ای و منافع ملی منطبق باشد و «در مدار عزت، حکمت و مصلحت صورت پذیرد، حمایت کرده و ظرفیت‌های تاثیرگذار تعاملی خود را در اختیار دولت محترم قرار می‌دهد.»

البته سپاه هشدار داده که دستگاه دیپلماسی ایران باید با تردید و هوشیاری با ایالات متحده برخورد کند. در این بیانیه آمده که دولت آقای حسن روحانی باید «به رغم ژست‌های دیپلماتیک و به ظاهر مشتاقانه کاخ سفید برای تعامل با نظام جمهوری اسلامی» با هوشمندی همه‌جانبه با آنها مواجه شود.

حسن روحانی، رئیس‌جمهور ایران، در روزهای آتی برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل راهی نیویورک می‌شود. در آستانه سفر آقای روحانی خوش‌بینی‌هایی درباره احتمال بهبود رابطه ایران و ایالات متحده و حل مساله هسته‌ای ایران شکل گرفته است.

سپاه در بیانیه خود گفته توانایی‌هایی دارد که می‌تواند با بهره‌گیری از «ظرفیت‌های منطقه‌ای» امکان «اقدام سخت و تجاوزگرانه» را از «دشمنان فرامنطقه‌ای» بگیرد.

برخی سپاه پاسداران و به ویژه شاخه خارجی آن، یعنی سپاه قدس به فرماندهی سرلشکر قاسم سلیمانی را متهم می‌کنند که در سوریه و عراق نقش پررنگی دارد.

بیانیه سپاه پس از آن منتشر می‌شود که  علی خامنه‌ای،  از انعظاف‌پذیری در سیاست خارجی پشتیبانی کرده است.

به دنبال این سخنان خامنه‌ای دیگر مقام‌های جمهوری اسلامی نیز مواضع مشابهی گرفته‌اند.

از جمله علی لاریجانی، رییس مجلس، گفته است ایران «میز مذاکره را ترک نخواهد کرد.» او با این حال افزوده که «بايد سخنان غربی‌ها را به دقت شنيد چرا كه می‌گويند می‌خواهيم از طريق مذاكره مسائل را حل كنيم، اما همزمان پروژه جنگ را نيز روی ميز می‌گذارند. آيا به راستی اين امر نشانگر منطق مذاكراتی است؟»

حل مساله هسته‌ای ایران و برطرف کردن تحریم‌ها یکی از عمده‌ترین شعارهای حسن روحانی در دوران تبلیغات انتخاباتی بود.

روحانی پیش از این و در دوره ریاست‌جمهوری محمد خاتمی هدایت مذاکرات هسته‌ای را بر عهده داشته و برخی امیدوارند که او بتواند از آن تجربه برای حل مشکلات کنونی در روابط خارجی ایران استفاده کند.

دربارهٔ seyedezatollahrashmi

فعال سیاسی بر علیه جمهوری اسلامی خونخوار

Posted on سپتامبر 22, 2013, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. بیان دیدگاه.

بیان دیدگاه