حذف 23میلیون یارانه ‌بگیر، نه حذف 3 دهک

روزنو-در طرح جدید، 30‌درصد از یارانه‌بگیران که حدود 23 میلیون نفر خواهد بود؛ حذف خواهند شد. مصباحی‌مقدم، رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه، با اعلام اینکه مجلس وظیفه‌ای در قبال شناسایی این گروه درآمدی ندارد، توضیح داد: بر اساس اطلاعات سازمان‌های مختلف آن بخش از جامعه که در وضعیت مناسبی قرار داشته و در دهک‌های درآمدی بالا قرار دارند مشمول این 30‌درصد خواهند شد. بحث بر سر چگونگی شناسایی افراد پردرآمد در حالی بالا گرفته که طیب‌نیا وزیر اقتصاد روز گذشته در همایش صندوق توسعه‌ملی اعلام کرد شناسایی سه دهک در سه ماه امکان‌پذیر نیست. اما رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه در همایش علمی – تخصصی امکان‌سنجی شناسایی گروه‌های درآمدی مشمول یارانه گفت: امکان شناسایی دهک‌های پردرآمد وجود دارد به شرطی که عزم دولت جدی باشد.
حذف یارانه ایرانیان مقیم خارج، ملاکین بزرگ و مالکان خودروهای گرانقیمت
رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در اصلاح روش پرداخت یارانه‌ها باید ایرانیان مقیم خارج، افغانی‌های ساکن ایران، ملاکین بزرگ و مالکان خودروهای‌گرانقیمت حذف شوند. رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه ضمن تاکید بر اینکه در حال حاضر حذف 30‌درصد یارانه‌بگیران در مجلس مطرح است و این امر را نباید با حذف سه‌دهک خانوارها اشتباه گرفت، خاطرنشان کرد: هم‌اکنون هستند ایرانیان ساکن خارج از کشور که به دولت مالیات نمی‌دهند. ما باید بدون هیچ دغدغه‌ای نخست اقدام به حذف این گروه کنیم.
وی اضافه کرد: حتی برخی از ایرانیان خارج از ایران نیز با به کارگیری ابزارهای مختلف یارانه دریافت می‌کنند که می‌توان این امر را مورد توجه دولت قرار داد. نکته قابل تامل آنکه هستند افرادی که فوت شده اما برای آنان یارانه واریز می‌شود. وی درخصوص تفاوت حذف دو دهک تا سه دهک از یارانه‌بگیران اظهار کرد: در مجموع سه دهک مشمول حذف یارانه می‌شوند البته آنچه مهم است این نکته است که خانواده‌های غیرنیازمند نباید یارانه دریافت کنند. حال در این میان دو دهک و سه دهک تفاوتی ندارد بلکه در نظر داریم در حد سه‌دهک و به‌صورت واقعی و عملی طبقه مرفه جامعه را از دریافت یارانه نقدی حذف‌کنیم.
مصباحی‌مقدم با اشاره به اینکه شناسایی دهک‌های یارانه‌بگیر سخت است، گفت: برای شناسایی گروه‌های درآمدی بالا باید بخش‌های اجرایی به این موضوع ورود پیدا کنند چرا که این امر بر اساس قانون وظیفه مجلس نیست، صرفا مجلس عنوان می‌کند که 30‌درصد یارانه‌بگیران باید حذف شوند، حال ابزارها و سیاست‌های شناسایی این دهک‌ها به‌عهده بخش‌های اجرایی کشور است.
رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه ضمن بیان این «در نهایت با تجمیع پیشنهادات این موارد باید تبدیل به قانون شود» گفت: پیش‌بینی می‌شود درآمدهای حاصل از حذف یارانه نقدی دهک‌های بالا صرف پرداخت یارانه نقدی قرار گیرد چرا که در حال حاضر ماهانه تقریبا‌هزارمیلیاردتومان کسری بودجه برای پرداخت یارانه وجود دارد. وی اضافه کرد: البته مقرر بود در اجرای قانون هدفمندسازی یارانه‌ها، تمام یارانه‌ها به‌صورت نقدی پرداخت نشود اما در دولت نهم و دهم این اتفاق افتاد بدون آنکه ارزیابی کاملی از قانون وجود داشته باشد.
اعتراف احمدی‌نژاد
مصباحی‌مقدم درخصوص تعیین دهک‌های یارانه‌بگیر در زمان آغاز قانون گفت: کمیسیون ویژه هدفمندی در مجلس که شامل روسای هفت کمیسیون، رییس مجلس، رییس مرکز پژوهش‌های مجلس و چند نخبه مجلس ترکیب آن بودند و ترکیبی بسیار قوی بود، به دولت پیشنهاد کردند که تنها دو دهک اول را مشمول دریافت یارانه کنند. رییس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس تصریح کرد: در نهایت کمیسیون ویژه به دو دهک رای داد و این طرح را به رییس‌جمهور وقت، احمدی‌نژاد، ارایه کرد که وی نیز اعلام کرد آنچه کمیسیون تصویب کرده، بهتر از لایحه دولت است و این اعتراف جالب بود، زیرا معمولا احمدی‌نژاد چنین اعتراف‌هایی نمی‌کند.
12هزارمیلیاردتومان در سال کسری منابع داریم
مصباحی‌مقدم اضافه کرد: مقرر بود بر اساس قانون هدفمندسازی یارانه‌ها 30‌درصد از منابع اجرای این قانون در اختیار تولید و 20‌درصد در اختیار دولت قرار گیرد تا دولت این منابع را صرف موضوعات مختلف و هزینه‌های جاری خود را تامین کند اما اکنون با این واقعیت روبه‌رو هستیم که سالانه 12‌هزار‌میلیاردتومان کسری منابع وجود دارد. رییس کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس با اشاره به اینکه پیش از این نیز کسری بودجه از دو طریق استقراض از بانک مرکزی و فشار به شرکت‌های آب، برق، گاز و نفت تامین می‌شد، اظهار کرد: شرکت‌های مذکور باید حتی حقوق کارمندان خودشان را متناسب با دریافتی‌های سال 89 در نظر می‌گرفتند و آنها را بر اساس منابع خود تنظیم می‌کردند اما این امر از محالات تلقی شد و تا حد قابل‌توجهی امکان اجرا پیدا نکرد. وی با تاکید بر اینکه کسری بودجه در شرکت‌های مختلف باعث می‌شود امکان سرمایه‌گذاری در آنها به وجود نیاید، تصریح کرد: بروز مشکلات در شرکت‌ها باعث می‌شود توسعه و بسترسازی فعالیت‌های اقتصادی در خطر باشد. این امر را باید یک مشکل جدی تلقی کرده و سیاست‌های مناسبی را برای رفع آنها به کار بگیریم.
همکاری دولت، مجلس و نخبگان برای حذف یارانه نقدی
مصباحی‌مقدم در ادامه با بیان «با همکاری دولت، مجلس و نخبگان حذف یارانه نقدی دهک‌های بالای درآمدی را به‌نحو مناسبی انجام خواهیم داد»، گفت: فعلا راهکاری طراحی شده تا گروه‌های درآمدی بالا از امکان دریافت یارانه‌ها برخوردار نباشند. وی تصریح کرد: دولت تا سه ماه فرصت دارد تا دهک‌های بالای درآمدی را شناسایی کند و در این سه ماه روال قبلی ادامه خواهد یافت.
تغییری در مبلغ یارانه نخواهیم داشت
مصباحی‌مقدم با تاکید بر اینکه تغییری در مبلغ یارانه‌ها به وجود نخواهد آمد، گفت: درصددیم با ایجاد زمینه‌های لازم بتوانیم با حذف یارانه نقدی دهک‌های بالا کمک‌هایی را به اقشار نیازمند جامعه و به‌ویژه تامین نیاز دارو و درمان آنها انجام دهیم. باید وسیله‌ای را به کار‌ گیریم تا بیمه افراد نیازمند نیز در این مسیر تامین شود. وی درخصوص اینکه گفته می‌شود بودجه دولت در سال آینده ریاضتی خواهد بود، نیز اظهار کرد: تعبیر بودجه ریاضتی نسبت به آنچه در ایران ایجاد خواهد شد با آنچه در کشورهای اروپایی در حال انجام است بسیار متفاوت است چرا که در کشورهای اروپایی آنان ‌درصدد کاهش کمک‌های مالی و حمایتی از نیازمندان هستند و هر سال کاهش سطح رفاه عمومی جامعه را نیز مورد هدف‌گذاری قرار داده‌اند، این امر در حالی است که ما به‌دنبال اجرای اقتصاد مقاومتی در کشور و حمایت بیش از پیش از افراد نیازمند جامعه هستیم.
وی ضمن تاکید بر اینکه تعبیر اقتصاد مقاومتی به این معناست که کشور در مقابل فشارهای خارجی ایمن بوده و می‌تواند پاسخگوی نیازهای خود باشد، افزود: اکنون در حال اصلاح فاز اول قانون هدفمندی یارانه‌ها هستیم به‌نحوی که قانون اقتضا می‌کند خانوارهای نیازمند یارانه لازم را دریافت و افراد مرفه امکان دریافت آن را نداشته باشند.
۲ خطای بزرگ در بحث یارانه‌ها رخ داد
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در همایش علمی – تخصصی امکان‌سنجی شناسایی گروه‌های درآمدی مشمول یارانه در آسیب‌شناسی هدفمندی یارانه‌ها، حذف یکباره و شتابزده یارانه‌ها همراه با پرداخت یارانه سراسری به کل جمعیت کشور را دو خطای عمده این طرح اعلام کرد. علی ربیعی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه هیچ تدبیری نباید امید مردم را مخدوش کند و هیچ امیدی را بدون تدبیر نباید به جامعه تزریق کرد گفت: گسترش تامین نیازهای اجتماعی و حمایت از اقشار آسیب‌پذیر به بخش تفکیک‌ناپذیری از وظایف دولت مدرن تبدیل شده است.
دلیل وقوع انقلاب اسلامی، انفجار درآمد نفتی و شکاف طبقاتی بود
وی گفت: برخی تحلیلگران یکی از عوامل جدی انقلاب اسلامی را شکاف طبقاتی ناشی از انفجار درآمد نفت در اوایل دهه 50 میلادی می‌دانند. او بیان کرد: برخی از کشورهای آمریکای لاتین با وجود آنکه نرخ رشدهای خوبی را در دو دهه گذشته ثبت کرده‌اند و سازوکارهای تامین اجتماعی را تاحدودی گسترش داده‌اند ولی همچنان تنش‌هایی را در اجتماع خود دارند که این مساله نشان می‌دهد توسعه بدون لحاظ‌کردن زیرساخت نرم بوده است. وی ادامه داد: به همین دلیل اکنون دیگر نه اجازه خطا داریم و نه فرصتی برای اصلاح، بنابراین باید دقیق، ‌صحیح و صریح به اتخاذ تصمیم راهبردی دست بزنیم.
هدفمندی باید آزمایشی اجرا می‌شد
وی در بیان نقاط ضعف این قانون تاکید کرد: یکی از نقاط ضعف جدی این قانون آن بود که نه‌تنها برای اجرای یکجا و سراسری در کل بخش‌های اقتصادی و جامعه ایران تصویب شد بلکه فاقد طراحی یک مرحله آزمایشی کوتاه‌مدت برای درک خطاها و آزمون مشکلات اجرایی و احتمالی آن بود. وی با بیان اینکه در اجرای این قانون هیچ سازوکار خوداصلاحی طراحی نشده است افزود: اکنون با انبوه خطاها و مشکلات اجرایی در قانون هدفمندی یارانه‌ها روبه‌رو هستیم که اینها را در سه‌سال اجرا و شناسایی کرده‌ایم. ربیعی بیان کرد: دولت یازدهم در شرایط حساسی قرار گرفته است که از یک‌سو باید نشاط و امید را در جامعه حفاظت و حراست کند و از سوی دیگر باید فکری برای شکاف عظیم هزینه و درآمد دولت کند که هر روز در حال گسترش است. وی افزود: شکافی که ناشی از اجرای هدفمندی یارانه‌هاست باعث شده است که برای اجرای آن کارهای زیادی صورت گیرد. وی ادامه داد: ایجاد کسری بودجه، استقراض از بانک مرکزی و نهایت افزایش نقدینگی از آسیب‌های اجرای طرح هدفمندی یارانه‌هاست که بی‌گمان دود ادامه چنین مسیری به چشم قشرهای آسیب‌پذیر خواهد رفت.
منابع یارانه یکی از منابع رانت است
وی با بیان اینکه منابع یارانه یکی از منابع رانت است افزود: هرجا رانتی وجود داشته باشد افراد و گروه‌های سودجو وسوسه و تحریک خواهند شد که البته این وسوسه و تحریک محصولی جز فساد نخواهد داشت بنابراین برای پرهیز از گسترش مناسبات فساد‌آمیز چاره‌ای جز شناسایی قشرهای نیازمند و گروه‌های آسیب‌پذیر در کمال آرامش نداریم. وزیر کار و رفاه اجتماعی افزود: ما درواقع نه‌تنها برای پرداخت یارانه نقدی نیازمند گروه‌های کم‌درآمد هستیم بلکه اصولا سیاستگذاری در همه حوزه‌های مربوط به ماموریت‌های دولت‌های رفاه مانند حوزه‌های سلامت، آموزش، تامین اجتماعی و سرمایه‌گذاری در خدمات اجتماعی نیازمند تدوین نقشه فقر کشور هستیم. ربیعی بیان کرد: موفقیت در تداوم اجرای طرح هدفمندی یارانه‌ها مستلزم دو حرکت همزمان است؛ نخست یافتن راه‌هایی برای شناسایی گروه‌های کم‌درآمد و نیازمند و دیگری دستیابی به اجماع میان سیاستگذاران ارشد برای خروج اقتصاد ایران از دور باطل افزایش نرخ ارز، که افزایش نرخ تورم و آن‌گاه افزایش هزینه‌های دولت را در پی دارد.
شناسایی ۳ دهک به‌اندازه انرژی هسته‌ای مهم است
در این همایش همچنین معاون رفاه وزیر تعاون گفت: شناسایی سه دهک بالای درآمدی برای حذف یارانه به‌اندازه انرژی هسته‌ای مهم است، چرا که مردم نسبت به این موضوع حساسیت زیادی دارند. احمد میدری، معاون رفاه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر اینکه شناسایی گروه‌های درآمدی مشمول یارانه یکی از مهم‌ترین مباحث اقتصادی است که تمام جامعه را به خود درگیر کرده است، گفت: این مساله به‌اندازه انرژی هسته‌ای دارای اهمیت است چرا که مردم نسبت به این موضوع حساسیت زیادی دارند. میدری افزود: دولت کاری را به‌منظور هدفمندی یارانه‌ها راه‌اندازی کرده است که کمیته سیاست‌های رفاهی در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بخشی از این مسوولیت را به‌عهده دارد. معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه «تاکنون تمام اقشار جامعه از یارانه یکسان بهره‌مند بودند اما از این پس گروه‌هایی که مشمول یارانه می‌شوند تغییر می‌یابد» اظهار کرد: برای شناسایی گروه‌های درآمدی مشمول یارانه هم ابعاد بین‌المللی و هم اجتماعی، هم اقتصادی و فنی باید مورد بررسی قرار گیرد تا عدالت‌جویی و عدالت‌خواهی در جامعه محقق شود.
۸‌درصد مردم ایران دچار سوءتغذیه
عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا با بیان اینکه مطالعات نشان می‌دهند که هشت‌درصد مردم ایران دچار سوءتغذیه هستند، گفت: وزارت بهداشت این رقم را ۱۰‌درصد اعلام کرده است که یعنی این افراد زیر خط فقر هستند. حسین راغفر، عضو هیات علمی دانشگاه الزهرا، هم در این همایش با اشاره به ضرورت‌ها و راهکارهای اصلاح نظام پرداخت یارانه‌ها اظهار کرد: برخی از گروه‌هایی که یارانه نقدی دریافت می‌کنند جزو گروه‌های آسیب‌پذیر هستند. وی اظهار کرد: این گروه‌ها بر اساس داده‌های مرکز آمار محاسبه شده‌اند که ویژگی عینی افراد آسیب‌پذیر برای رسیدگی به موضوع یارانه در حال حاضر مطرح است نه درآمد افراد. وی با بیان اینکه تمام افراد زیر خط فقر باید شناسایی و یارانه آنها به صورت شفاف و دقیق پرداخت شود، بیان کرد: در صورتی که منابع به‌درستی هزینه شود، می‌تواند صرف کارهای دیگر شود و بحران را پشت‌سر بگذاریم.
وی بیان کرد: در سال‌های گذشته یعنی در دولت نهم و دهم سرمایه‌گذاری‌های زیادی صورت نگرفته است این در حالی است که دولت بیشترین درآمد را داشته که اگر این منابع سرمایه‌گذاری شده به‌درستی هدایت می‌شد اکنون نیازی به هدفمندی یارانه‌ها نداشتیم. وی افزود: لازم است یک راستی‌آزمایی در اطلاعات برای افراد یارانه‌بگیر انجام شود. با توجه به اینکه از بودجه نفت ارتزاق می‌کنیم باید دقت داشته باشیم که این منابع برای نسل آینده است. بنابراین دهک‌های یارانه‌بگیر باید با دقت شناسایی شوند.
حذف یارانه ۳ دهک خطایی بزرگ است
عباس عبدی، کارشناس سیاسی نیز با اشاره به اینکه سیاست حذف یارانه دهک‌های بالای درآمدی پوست خربزه‌ای زیر پای دولت یازدهم است، دولت تدبیر و امید را از این کار برحذر داشت و گفت: دولت با این کار خطای بزرگی را مرتکب می‌شود. عباس عبدی به‌عنوان یکی از دعوت‌شدگان به این میزگرد با بیان اینکه حذف دهک‌های درآمدی بالا را به هیچ عنوان قبول نداشته و دولت با این کار خطای بزرگی را انجام خواهد داد اظهار کرد: البته سخنرانی بنده در اینجا به نظر می‌رسد آنچنان که باید و شاید تاثیرگذار نخواهد بود چرا که آقای ربیعی امروز در سخنرانی خود چنان صحبت کردند که گویا همه تصمیمات را گرفته و در حال شناسایی دهک‌های درآمدی بالا هستند. عبدی در ابتدای سخن، بحث امروز این همایش را به دو قسمت تقسیم کرد و گفت: شناسایی افراد پردرآمد جامعه برحسب درآمد اوضاع را تغییر نداده و نمی‌تواند سیاست کارآمدی برای دولت به‌شمار‌ آید. وی حذف 30‌درصد از یارانه‌بگیران را به‌معنای حضور 70‌درصد فقیر در جامعه دانست و گفت: این سیاست منطقا با اصل قانون هدفمندسازی یارانه‌ها مطابقت ندارد. عبدی در ادامه به توضیحاتی درخصوص هدف اصلی دولت در واریز یارانه‌های نقدی پرداخت و گفت: سابقه این موضوع برمی‌گردد به قیمت حامل‌های انرژی که در برنامه چهارم توسعه تثبیت شده بود. در ‌بندی از این برنامه مقرر شده بود که قیمت انرژی به مرور افزایش پیدا کند حتی بیش از تورم. تاریخ دقیق این موضوع که مربوط به سال 83 یا 84 باشد را نمی‌دانم اما به خاطر دارم در این سال‌ها ریاست وقت مجلس شورای اسلامی در مصاحبه‌ای اعلام کرد که امشب یک خبر خوب برای مردم مبنی بر حذف افزایش قیمت حامل‌های انرژی از برنامه چهارم توسعه داریم.
یارانه را پرداخت نکنید
وی به صحبت‌های خود با معاون اول رییس‌جمهور در همان روزهای نخست انتخابات ریاست‌جمهوری اشاره کرد و افزود: به جهانگیری پیشنهاد کردم از روز اول یارانه‌ها را پرداخت نکنید. احمدی‌نژاد از کجا منابع آورده بود که این پول‌ها را پرداخت می‌کرد. اگر به‌عنوان نمونه 100تومان از طریق افزایش حامل‌های انرژی به دست می‌آمد باید به تولید، دولت و در قالب یارانه‌های نقدی به مردم ارایه می‌شد. این امر در حالی است که دولت حدود 120تومان فقط نقدی به مردم پرداخت می‌کرد و سهم سایر بخش‌ها را در قانون هدفمندسازی یارانه‌ها تامین نمی‌کرد. وی به افزایش سرانه مصرف بنزین که از سال 82 حدود 67میلیون‌لیتر بود و در سال 92 به 70میلیون‌لیتر رسیده است اشاره و اظهار کرد: دولت جدید پای خود را روی پوست خربزه گذاشته است و با سیاست‌هایی از جمله حذف یارانه دهک‌های درآمدهای بالا نمی‌تواند به نتایج مناسبی دست پیدا کرده و همچنان وابسته به درآمدهای نفتی خواهد شد. به اعتقاد عبدی به‌لحاظ اقتصاد سیاسی بدترین کار حذف یارانه دهک‌های درآمدی بالاست و دولت باید به‌صورت دموکراتیک عمل کرده و برحسب مالیات سیاست‌های خود را تنظیم کند.
کاهش ۲۰درصدی تورم ۲سال زمان می‌برد
تسنیم: عضو انستیتو بین‌المللی مطالعات اجتماعی با اعلام اینکه کاهش ۲۰درصدی نرخ تورم دوسال زمان می‌برد، گفت: اگر همزمان با کاهش پرداخت یارانه سیاست اجتماعی تقویت شود محبوبیت اجرای این طرح افزایش خواهد یافت. مسکوب، عضو انستیتو بین‌المللی مطالعات اجتماعی، در همایش علمی تخصصی امکان‌سنجی شناسایی گروه‌های درآمدی مشمول یارانه با اشاره به اینکه پرداخت یارانه نقدی به‌عنوان ابزار چتر ایمنی رفاه اجتماعی محسوب می‌شود اظهار کرد: در بحث هدفمندی‌ یارانه‌ها فشار به اقشار کم‌درآمد وارد می‌شود. وی با بیان اینکه شناسایی گروه‌های درآمدی مشمول یارانه، مساله حساسی از نظر سیاسی است، افزود: این کار به دوصورت شناسایی گروه‌های فقیر جامعه و افراد ثروتمند انجام خواهد گرفت. مسکوب با تاکید بر اینکه با اجرای این برنامه شاهد خواهیم بود 70‌درصد جمعیت مشمول یارانه و 30درصد نتوانند یارانه دریافت کنند افزود: اگر همزمان با کاهش پرداخت یارانه سیاست اجتماعی تقویت شود محبوبیت اجرای این طرح افزایش خواهد یافت. عضو انستیتو بین‌المللی مطالعات اجتماعی با بیان اینکه بیش از دوسال زمان لازم است تا نرخ تورم از 40درصد به 20درصد کاهش یابد، اظهار کرد: اگر بخواهیم نرخ تورم به میزان 10درصد برسد زمان بسیار زیادی لازم است.
وی با تاکید بر اینکه با حذف بخشی از گروه‌های یارانه‌بگیر هزینه‌های دولت کاهش می‌یابد ادامه داد: اینکه گروه‌های فقیر یارانه دریافت کنند مساله‌ای است که موجب دلگرمی بخش عظیمی از جامعه می‌شود چراکه زیر پای افراد فقیر در جامعه خالی نمی‌شود.
حذف دهک‌ها با تاخیر ۳ساله در دستور کار قرار گرفت
الیاس نادران، یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه نیز با اشاره به اینکه جداسازی دهک‌های پردرآمد از کم‌درآمد با سه‌سال تاخیر در دستور کار دولت قرار گرفته است گفت: دولت ابزار و الزامات قانونی برای شناسایی دهک‌ها را در اختیار داشته است. به اعتقاد این عضو کمیسیون برنامه و بودجه عملی‌شدن اقدامات بلندمدت دولت را استفاده از اطلاعات اقتصادی تمام افراد جامعه دانست و تصریح کرد: کشور ابزارها و الزامات قانونی را برای جمع‌آوری اطلاعات افراد دارد حتی می‌توانیم اطلاعات محرمانه نهادهای نظامی و اطلاعاتی را نیز با سطحی طبقه‌بندی جمع‌آوری کرده و عملکرد شخصی آنان را نیز با اطلاعات کاری آنها مطابقت دهیم. وی در رابطه با پرداخت‌های نقدی یارانه‌های نقدی که حذف دهک‌های پردرآمد با اما و اگرهای متعددی روبه‌رو شده است نیز افزود: در حال حاضر به غیرحجم پرداخت به یارانه‌های نقدی که متناسب با قانون هدفمندسازی یارانه‌ها نبوده است میزان پرداخت‌ها نیز به‌صورت یکسان با وجود آنکه یک گام به جلو تلقی می‌شود با ابهاماتی روبه‌رو و البته دولت سابق برای آن توجیهاتی را نیز عنوان می‌کرد.
وی اضافه کرد: متاسفانه شناسایی دهک‌های کم‌درآمد و پردرآمد با سه سال تاخیر انجام شده است که این امر را باید نبود اراده در دولت یا تبعات اجتماعی حذف یارانه‌های افراد پردرآمد عنوان کرد.

Advertisements

دربارهٔ seyedezatollahrashmi

فعال سیاسی بر علیه جمهوری اسلامی خونخوار

Posted on اکتبر 29, 2013, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. بیان دیدگاه.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s

%d وب‌نوشت‌نویس این را دوست دارند: