تحریمها حتی با حل مسئله هسته‌ای لغو نخواهد شد

محافل رسانه‌ای آمریکا می‌گویند گره تحریم‌های رژیم ایران با توافق هسته‌ای باز نمی‌شود ضمن اینکه آمریکا حاضر نیست پاداش متوازنی به جمهوری اسلامی بدهد و از سوی دیگر دولت آمریکا در جایگاهی نیست که رأسا بتواند با رژیم ایران توافق کند.

فرید زکریا روزنامه‌نگار و تحلیل‌گر آمریکا که با رسانه‌هایی نظیر تایم و سی‌ان‌ان همکاری می‌کند و به برخی مراکز دولتی هم مشورت می‌دهد در مصاحبه با سایت «دیپلماسی ایران» اظهار داشت: برنامه هسته‌ای به تنهایی نمی‌تواند به تمامی اختلاف‌ها میان تهران- غرب پایان داده و تمامی تحریم‌ها هم با باز شدن گره‌های هسته‌ای پرونده رژیم ایران از میان برداشته نخواهد شد.

وی افزود، مسائل مورد اختلاف کلان دیگری هم در این میان وجود دارد. غربی‌ها ادعا می کنند که رژیم ایران از حزب‌الله لبنان و گروه‌های شبه نظامی در عراق حمایت کرده و البته نیروهای خود را به سوریه هم اعزام می‌کند. بنابراین من گمان می‌کنم که به استثنای پرونده هسته‌ای چند مورد اختلافی دیگر هم وجود دارد که به تیره و تار شدن رابطه‌ها منتهی شده است.
تحریم‌ها برای لغو شدن وضع نشده اند

یک استاد روابط بین‌الملل دانشگاه علامه طباطبایی می‌گوید: تحریم‌های وضع شده علیه جمهوری اسلامی برای لغو شدن طراحی نشده‌اند، لذا اقتصاد ما باید به خود تکیه کند.

هادی آجیلی کارشناس مسائل بین‌الملل و استاد دانشگاه علامه طباطبایی در گفتگو با خبرگزاری فارس درباره مذاکرات ژنو گفت: کشورهای غربی در این نشست به دنبال کسب امتیاز حداکثری در مقابل دادن حداقل امتیاز به ما بودند و اصل تحریم‌ها را لغو نکردند و تنها متعهد شدند بخشی از دارائی‌های ایران را آزاد نمایند.

وی افزود: چنین تدبیری جای بازگشت را برای طرف غربی باقی می‌گذارد. نگاه غربی به جمهوری اسلامی ایران، این کشور (نظام) را متهمی می‌بیند که باید پاسخگو باشد. مردم نباید امید زیادی به این مذاکرات داشته باشند و اقتصاد ایران باید بر توان داخلی تکیه کند، تحریم‌ها برای لغوشدن وضع نشده‌اند.

دربارهٔ seyedezatollahrashmi

فعال سیاسی بر علیه جمهوری اسلامی خونخوار

Posted on نوامبر 11, 2013, in Uncategorized and tagged . Bookmark the permalink. بیان دیدگاه.

بیان دیدگاه